یارانه مطبوعات در پنج سال گذشته افزایشی نداشته است
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، ' محمد جعفر محمد زاده' عصر سه شنبه در اختتامیه سومین جشنواره فصلی مطبوعات و خبرگزاری ها به یارانه های مطبوعات اشاره كرد و افزود: به طور قطع یارانه ای كه از سوی دولت به مطبوعات اختصاص می یابد با توجه به شمار نشریات در كشور، رقم قابل توجهی نیست.

این مقام مسوول در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: با توجه به این شرایط معیار پرداخت یارانه، شاخص های كمی و كیفی است و تلاش داریم این شاخص ها را واضح و شفاف كنیم.

محمد زاده گفت: به عنوان مثال مدیر مسوول یكی از نشریات به مبلغ یارانه خود اعتراض بسیاری داشت كه در بررسی های به عمل آمده از چاپخانه این نشریه مشخص شد، شمارگان آن 500 نسخه در روز است كه یارانه اختصاص یافته برای 40 ماه این نشریه كفایت می كند.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری جشنواره جشنواره های فصلی مطبوعات و خبرگزاری ها خبر داد و گفت: در این جشنواره برترین های یك سال گذشته جشنواره فصلی با هم به رقابت می پردازند.

این مقام مسوول در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینكه جشنواره جشنواره ها سال آینده برگزار خواهد شد گفت: برنامه های این جشنواره در حال طراحی است و صحبت های اولیه و جلسات كارشناسی نیز برگزار شده است.

محمد زاده با تاكید بر اینكه همه برنامه های معاونت مطبوعاتی بر محور توسعه كیفی استوار است افزود: در یكسال گذشته 850 نشریه از هیات نظارت بر مطبوعات مجوز انتشار دریافت كرده اند كه این رقم، معادل یك سوم كل مجوزهای صادر شده در یكسال گذشته است.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: هم اكنون یك صف طولانی برای كسب مجوز انتشار نشریات وجود دارد كه وظیفه معاونت مطبوعاتی و هیات نظارت پاسخگویی به این انتظارات است.

وی با بیان اینكه توسعه كیفی مطبوعات جز در سایه توسعه كمی اتفاق نمی افتد گفت: باید خبرگزاری ها و نشریات كشور به قدری وسیع و گسترده باشد تا از دل این كمیت، یك رسانه با كیفیت ایجاد شود.

محمد زاده با یادآوری اینكه نمایشگاه مطبوعات امسال از رشد مطلوبی در تمامی حوزه ها برخوردار بود افزود: طبق آمارهای موجود، بالغ بر یك میلیون و 50 هزار نفر از نمایشگاه مطبوعات امسال بازدید كردند.

معاون امور مطبوعاتی وزیر ارشاد در ادامه به نوسانات اخیر بازار ارز در كشور اشاره كرد و گفت: به طور حتم یكی از قربانیان اتفاقات اخیر بازار ارز، مطبوعات هستند.

اجتمام**9140**1569**





:: برچسب‌ها: شهری , بریتانیا , فرمت مربع ,
:: بازدید از این مطلب : 310
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: